X


 

Zaskoczę niektórych z Was. A niektórych, tych czujnych, nie. Otóż, zgodnie ze swoją naturą, nie opowiem Wam o wyniku moich rozmyślań. Musicie sami wytężyć swoje umysły, jednocześnie zadając sobie pytanie, które niedawno Wam zadałem – „jaka jest Wasza historia?”. Bowiem nie poznacie tej prawdy, nie znając prawdy o sobie. Dopiero po uporządkowaniu swoich wartości, dostrzeżecie – być może – to, o czym mówiło kalekie dziecko.

Ja tymczasem wracam na pierwotną ścieżkę. Wracam do opowieści o moim życiu.

Przede mną jest do przedstawienia najdłuższy etap mojego życia. Jednak wcale nie poświęcę mu najwięcej czasu. Dlaczego? Odpowiem na to pytanie, ale dopiero pod koniec mojej opowieści.

Całe dorosłe życie przeżyłem samotnie. To nie jest dobre dla żadnej istoty potrafiącej czuć. Dlaczego? Uczucia w zdecydowanej większości rodzą się i trwają pod wpływem czynnika, który na mnie przestał oddziaływać: przedstawicieli tego samego gatunku.

Co się z tym wiąże? Utrata zdolności czucia, a na pewno znaczne obniżenie podatności na tego typu bodźce. Stałem się chłodny, ale wciąż dążyłem do poszerzania swojej wiedzy. Zwiedzałem jaskinie, groty, pradawne lasy, opuszczone ludzkie i goblinie osiedla. Przemierzyłem wzdłuż całą linię brzegową mojej wyspy, zobaczyłem wszystkie ludzkie siedziby, byłem świadkiem rozkwitu i upadku wielu z nich.

To, że całe życie spędziłem na rodzimym lądzie, nie znaczy, że nic nie wiedziałem o reszcie świata. Wręcz przeciwnie. Całe noce spędzałem w bibliotekach, poznając wiekowe księgozbiory i nowe podręczniki czy atlasy. Poznałem na wskroś ludzki gatunek. Poznałem jego historie i zwyczaje, słabości i mocne strony. Poznałem jego osiągnięcia, ale też wprost niesłychaną zdolność do zaprzepaszczenia wszelkich postępów na skutek wyniszczających wojen i sporów.

Chciałem… gorąco w to wierzyłem, że kiedyś znajdę kogoś, komu przekażę moją wiedzę. Im więcej informacji i umiejętności posiadałem, tym większy smutek mnie ogarniał, gdyż rozumiałem, że nieustannie się starzeję, a szansy na ziszczenie marzeń nie widać. Marzeń o przeżyciu doświadczenia goblinów z plemienia Ciętego Kamienia.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I

XII

XI